اسباب بازی آن چیزی است که ساخته شده است، دست ساز یا صنعتی، که برای تحریک و همراهی با بازی طراحی و/یا تولید شده است (اسپینوزا، 2018).
هر فرد، صغیر یا بالغ، با کم و بیش پیچیدگی، می تواند یک شی را به مواد بازی تبدیل کند.
از طریق اسباب بازی زرین تویز میتوانیم تخیل، خلاقیت، حرکت، زبان، حافظه و غیره کودکان را تحریک کنیم و به نیازها، سن و دغدغههای آنها توجه کنیم.
به این ترتیب، بازی کودکان را به شخصیتهای اصلی تبدیل میکند و هر جنبه مثبتی از شخصیت آنها را تقویت میکند (AIJU، 2019): ایجاد انگیزه در آنها برای بهبود یا ابراز احساسات، بیدار کردن کنجکاوی یا توانایی آنها برای خندیدن و تصور کردن، فراهم کردن زمینه یادگیری و تجربیات تعیین کننده برای رشد سالم و تربیت آنها به عنوان یک فرد.
بازی و اسباببازیها به کودکان این امکان را میدهند که دنیای اطراف خود و همچنین ارزشهای اجتماعی را که از آن حمایت میکنند، از طریق تقلید از آنچه میبینند و در زندگی روزمره خود زندگی میکنند، به نمایش بگذارند.
یا برای تحریک و همراهی بازی تولید شده است (اسپینوزا، 2018). هر فرد، صغیر یا بالغ، با کم و بیش پیچیدگی، می تواند یک شی را به مواد بازی تبدیل کند.
از طریق اسباببازی میتوانیم تخیل، خلاقیت، حرکت، زبان، حافظه و غیره کودکان را تحریک کنیم و به نیازها، سن و دغدغههای آنها توجه کنیم.
به این ترتیب، بازی کودکان را به شخصیتهای اصلی تبدیل میکند و هر جنبه مثبتی از شخصیت آنها را تقویت میکند (AIJU، 2019): ایجاد انگیزه در آنها برای بهبود یا ابراز احساسات، بیدار کردن کنجکاوی یا توانایی آنها برای خندیدن و تصور کردن، فراهم کردن زمینه یادگیری و تجربیات تعیین کننده برای رشد سالم و تربیت آنها به عنوان یک فرد.
بازی و اسباببازیها به کودکان امکان نمایش دنیای اطراف و همچنین ارزشهای اجتماعی که از آن حمایت میکنند، از طریق تقلید از آنچه در زندگی روزمره خود میبینند و زندگی میکنند، میدهد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.